...

Grywalizacja – jak skutecznie podnosić zaangażowanie.

Grywalizacja – jak skutecznie podnosić zaangażowanie.

Wprowadzenie

Grywalizacja to nie tylko zabawa, ale także narzędzie do zwiększenia zaangażowania i sukcesu w procesie sprzedaży i marketingu oraz innych obszarach jak choćby HR.

Jakie działania można wykorzystać?

Chcesz wzmocnić zaangażowanie w zespole?

Tablice Wyników i Odznaki

To narzędzie, które można wykorzystać np. do wizualizacji osiągnięć przedstawicieli handlowych, motywując ich do osiągania wyższych celów. Można je oczywiście dostosować do różnych wskaźników, tworząc zdrową rywalizację i budując ducha zespołowego.

🔑 Tablice wyników to jak mapa do skarbu – pokazują, gdzie jesteś i zachęcają do dalszego dążenia do kolejnych celów np. celów sprzedażowych.

Wyzwania i Zadania

Pozwalają wyjść poza rutynę i wzmacniają ochotę na podejmowanie przez społeczność aktywności. Zadania, które angażują i rozwijają umiejętności, mogą się świetnie sprawdzić w budowaniu i rozwoju zespołu, społeczności.

📖 W jednej z firm zostało zorganizowane wyzwanie związane z rozwojem umiejętności komunikacji “Praktyka łączy”. Pracownicy byli zachęcani, do dzielenia się swoimi technikami, które wykorzystują, a które im się sprawdzają na specjalnie do tego przygotowanych wspólnych spotkaniach. Nie tylko podniosło, to jakość komunikacji, ale i zwiększyło efektywność. Pomysły były zapisywane na tablicy Dobrych Praktyk, które łączą. A obok nich została również stworzona punktacja, po to, aby inni mogli dodawać w sposób symboliczny, efekty, jakie zostały uzyskane poprzez wykorzystanie konkretnych praktyk.

Punkty i Nagrody

Przyznawane za osiągnięcia, pomagają zwiększyć zaangażowanie, ułatwić mogą także śledzenie postępów.

🌟 Według badań przeprowadzonych przez SalesForce: wprowadzenie grywalizacji do procesu sprzedażowego może zwiększyć produktywność zespołu sprzedażowego o 20-40%.

🔑 “Punkty i nagrody nie tylko wzmacniają zaangażowanie, ale także kształtują kulturę, w której sukces jest widoczny i doceniany.” – John Smith, Ekspert ds. Motywacji Sprzedażowej.

Informacje Zwrotne

🔍 Według Harvard Business Review, przedstawiciele handlowi, którzy otrzymują regularne informacje zwrotne, osiągają o 12% lepsze wyniki niż Ci, którzy ich nie otrzymują.

🔑 “Budowanie pewności siebie poprzez docenianie mocnych stron jest jak podlewanie kwiatów sukcesu. Im bardziej dbamy o to, tym piękniej kwitną nasze umiejętności.” – Jane Doe, Specjalistka ds. Rozwoju Sprzedaży.

Społeczność i Zabawa

Tworzenie wspólnoty i wprowadzenie elementów zabawy m.in.: buduje pozytywną kulturę i integruje zespół.

🚀 Dane Statystyczne: Według badań Harvard Business Review, przedstawiciele handlowi, którzy angażują się w społeczność i uczestniczą w wydarzeniach zespołowych, osiągają o 23% lepsze wyniki.

🚀 Tip: Zorganizuj dla zespołu np. “Sprint Kreatywności” – dzień, w którym zespół pracuje nad nowymi pomysłami i działaniami, w bezpiecznej
i otwartej przestrzeni.

Więcej treści?

Zapraszamy do bieżącego śledzenia nas w mediach społecznościowych i na naszej stronie www.agencjalizard.pl

Zakończenie

Jeśli jesteś zainteresowany dowiedzeniem się więcej na temat naszych doświadczeń zapraszamy do kontaktu.

Podobał Ci się post? Będzie mi bardzo miło, jeśli go udostępnisz :)
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Dodaj komentarz

Dariusz Jaszcz

Dariusz Jaszcz

Zorganizuję dla Twojego zespołu najlepsze wydarzenie. Zapraszam do kontaktu.
Tel.: 518 292 001

Krótko o mnie

Zawodowo zajmuję się organizacją wydarzeń firmowych, prowadzeniem szkoleń ze sprzedaży oraz komunikacji, pisaniem treści oraz wystąpieniami publicznymi. A także design thinking,

 

Poprzednie posty

Bez kategorii
dariuszjaszcz

Rola opowieści w sprzedaży – storytelling w praktyce

Grywalizacja, czyli zastosowanie elementów gier w biznesie, może przynieść wiele korzyści dla firm. Oto kilka z nich:

Motywacja pracowników: Grywalizacja może pomóc w motywowaniu pracowników poprzez wprowadzenie elementów rywalizacji, nagród i osiągnięć. Pracownicy chętniej angażują się w zadania, kiedy mają okazję zdobyć punkty, odznaki lub nagrody

Czytaj więcej »
Bez kategorii
dariuszjaszcz

Jakich zwrotów nie używaj w sprzedaży

Wprowadzenie John Doe, ekspert ds. sprzedaży powiedział: „Czymś więcej, niż tylko słowami, komunikacja w sprzedaży jest mostem, który łączy nasze marzenia z rzeczywistością, sprawiając, że

Czytaj więcej »

Podoba Ci się mój kontent?

Zapisz się do newslettera aby nie przegapić kolejnych wpisów

Scroll to Top
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.