Wprowadzenie
Grywalizacja to nie tylko zabawa, ale także narzędzie do zwiększenia zaangażowania i sukcesu w procesie sprzedaży i marketingu oraz innych obszarach jak choćby HR.
Jakie działania można wykorzystać?
Chcesz wzmocnić zaangażowanie w zespole?
Tablice Wyników i Odznaki
To narzędzie, które można wykorzystać np. do wizualizacji osiągnięć przedstawicieli handlowych, motywując ich do osiągania wyższych celów. Można je oczywiście dostosować do różnych wskaźników, tworząc zdrową rywalizację i budując ducha zespołowego.
🔑 Tablice wyników to jak mapa do skarbu – pokazują, gdzie jesteś i zachęcają do dalszego dążenia do kolejnych celów np. celów sprzedażowych.
Wyzwania i Zadania
Pozwalają wyjść poza rutynę i wzmacniają ochotę na podejmowanie przez społeczność aktywności. Zadania, które angażują i rozwijają umiejętności, mogą się świetnie sprawdzić w budowaniu i rozwoju zespołu, społeczności.
📖 W jednej z firm zostało zorganizowane wyzwanie związane z rozwojem umiejętności komunikacji “Praktyka łączy”. Pracownicy byli zachęcani, do dzielenia się swoimi technikami, które wykorzystują, a które im się sprawdzają na specjalnie do tego przygotowanych wspólnych spotkaniach. Nie tylko podniosło, to jakość komunikacji, ale i zwiększyło efektywność. Pomysły były zapisywane na tablicy Dobrych Praktyk, które łączą. A obok nich została również stworzona punktacja, po to, aby inni mogli dodawać w sposób symboliczny, efekty, jakie zostały uzyskane poprzez wykorzystanie konkretnych praktyk.
Punkty i Nagrody
Przyznawane za osiągnięcia, pomagają zwiększyć zaangażowanie, ułatwić mogą także śledzenie postępów.
🌟 Według badań przeprowadzonych przez SalesForce: wprowadzenie grywalizacji do procesu sprzedażowego może zwiększyć produktywność zespołu sprzedażowego o 20-40%.
🔑 “Punkty i nagrody nie tylko wzmacniają zaangażowanie, ale także kształtują kulturę, w której sukces jest widoczny i doceniany.” – John Smith, Ekspert ds. Motywacji Sprzedażowej.
Informacje Zwrotne
🔍 Według Harvard Business Review, przedstawiciele handlowi, którzy otrzymują regularne informacje zwrotne, osiągają o 12% lepsze wyniki niż Ci, którzy ich nie otrzymują.
🔑 “Budowanie pewności siebie poprzez docenianie mocnych stron jest jak podlewanie kwiatów sukcesu. Im bardziej dbamy o to, tym piękniej kwitną nasze umiejętności.” – Jane Doe, Specjalistka ds. Rozwoju Sprzedaży.
Społeczność i Zabawa
Tworzenie wspólnoty i wprowadzenie elementów zabawy m.in.: buduje pozytywną kulturę i integruje zespół.
🚀 Dane Statystyczne: Według badań Harvard Business Review, przedstawiciele handlowi, którzy angażują się w społeczność i uczestniczą w wydarzeniach zespołowych, osiągają o 23% lepsze wyniki.
🚀 Tip: Zorganizuj dla zespołu np. “Sprint Kreatywności” – dzień, w którym zespół pracuje nad nowymi pomysłami i działaniami, w bezpiecznej
i otwartej przestrzeni.
Więcej treści?
Zapraszamy do bieżącego śledzenia nas w mediach społecznościowych i na naszej stronie www.agencjalizard.pl
Zakończenie
Jeśli jesteś zainteresowany dowiedzeniem się więcej na temat naszych doświadczeń zapraszamy do kontaktu.