Szkolenia z zarządzania zespołem
Wspieramy menedżerów i liderów zespołów w rozwoju ich umiejętności oraz dostarczamy i uczymy korzystać z narzędzi, które porządkują priorytety i sposoby działania.
Szkolenia realizujemy w formie prelekcji, warsztatów oraz gier symulacyjnych.

Lider i menedżer - rozwój kompetencji
Lider potrafi przewodzić grupie, przekazywać grupie swoją wizję, wyobrażenie o przyszłości, pociągać swoją postawą i zaangażowaniem, budować spójny zespół, kreować właściwe przekonania. Zna także swoje mocne strony i ma świadomość tych słabszych.
Tematy szkoleniowe
- “Wizja” i wartości zespołu
- Style Zarządzania
- Wprowadzanie do zespołu
- Exposé oczekiwań i zasad współpracy
- Motywacja zewnętrzna i motywacja wewnętrzna – analiza potrzeb pracowników
- Inspirowanie („pociąganie”) zamiast „popychania”
- Motywujące wyznaczanie celów
- Udzielanie feedbacku
- Delegowanie
- Wzmacnianie zachowań – pochwała
- Omawianie realizacji zadań
- Korygowanie zachowania pracowników
- Trudne informacje, trudne rozmowy
- Role menedżerskie

Rola menedżera (wejście w rolę menadżera - lidera)
Tematy szkoleniowe
- Krytyczny punkt przemiany ról – zadania do zrealizowania
- Różnice w sposobie wykonywania pracy przez menedżera i pracownika
- Normy Firmy – normy zespołu
- Pierwsze spotkanie w nowej roli z zespołem
- Budowanie relacji z przełożonym
- Zarządzanie relacjami i otoczeniem
- Sposoby wywierania wpływu na otoczenie
- Psychologia zarządzania zespołem
- Komunikacja zespołowa
- Wyznaczanie celów i delegowanie zadań

Zdalne (wirtualne) zarządzanie zespołem
Tematy szkoleniowe
- Wyzwania i różnice w zarządzaniu zespołem wirtualnym
- Oczekiwania i potrzeby pracowników podczas pracy zdalnej
- Zasady tworzenia zespołów wirtualnych
- Proces formowania zespołu wirtualnego
- Budowanie zaufania w zespole
- Składniki budowania zaufania, źródła zaufania
- CRISP – Model zarządzania w zespołach mieszanych
- RASCI – Macierz odpowiedzialności w wirtualnych projektach
- Poziomy wirtualnego delegowania
- Monitoring vs. Kontrola – proces wirtualnego monitoringu
- Narzędzia do pracy zdalnej z zespołem (MIRO, MURAL i inne)

Motywacja i zaangażowanie pracowników
Tematy szkoleniowe
- Identyfikowanie i usuwanie demotywujących czynników
- Metody do wzbudzania zaangażowania i motywacji w tym grywalizacja i piramida zaangażowania
- Przywództwo emocjonalne
- Docenianie osiągnięć, pożądanych postaw i działań pracowników
- Odpowiedzialność
- Delegowanie uprawnień
- Udzielanie informacji zwrotnej – feedback

Rozwój pracowników
Oczekiwaniem każdego menedżera jest także zarządzanie takimi osobami, które aktywnie poszukują rozwiązań problemów, dążą do własnego rozwoju, samodzielności oraz odpowiedzialności w wykonywaniu powierzonych zadań.
Tematy szkoleniowe
- Identyfikowanie i usuwanie demotywujących czynników w zespole
- Metody do wzbudzania zaangażowania i motywacji w tym grywalizacja i piramida zaangażowania
- Przywództwo emocjonalne
- Docenianie osiągnięć, pożądanych postaw i działań pracowników
- “Skalowanie” postępów pracownika
- Sposoby przekazywania odpowiedniej wiedzy i umiejętności pracownikom (know-how)
- Docenianie sukcesów pracowników
- Zarządzanie zespołem rozproszonym i projektowym
- Kształtowanie zespołu – rozwijanie i doskonalenia pracy zespołowej
- Cechy Lidera Projektu
- Budowanie relacji z Klientem, (właścicielem, inwestorem)
- Typologia osobowości w praktyce
