Wprowadzenie
Najważniejsze, to pamiętać, o tym, aby skupić się na konkretnych potrzebach i korzyściach dla odbiorcy. Zatem ważne jest, to, aby najpierw dokładnie poznać swoich odbiorców i odpowiedzieć na kilka kluczowych pytań np. czego konkretnie potrzebują, gdzie i jakich informacji szukają, w jaki sposób podejmują decyzje oraz jakie cechy produktu / usługi są dla nich najważniejsze.
Skuteczna sprzedaż to sztuka przekazywania informacji i budowania relacji, która prowadzi do osiągnięcia zamierzonego celu. Wymaga nie tylko uważnego słuchania i zrozumienia potrzeb klienta, ale także umiejętności wyrażania swoich myśli w sposób przekonujący – zgadzasz się z tym?
Chcesz poprawić swoją sprzedaż?
Odkryj cenne spostrzeżenia
Warto zadbać, o to, aby informacje, jakie im chcemy przekazać były dla nich zrozumiałe. Nie oczekujmy, że każdy z naszych odbiorców będzie profesjonalistą i będzie umieć posługiwać się techniczną terminologią.
Nie sprowadzajmy opieki nad klientem do odhaczania i recytowania kilku grzecznościowych i skryptowych sformułowań. Zwłaszcza, tam, gdzie wybór jest bardziej złożony i trudniejszy.
Mówmy językiem korzyści
Tuż obok zrozumiałego opisu cechy produktu, czy usługi, ważne jest, to, aby dopasować się w jak największym stopniu do potrzeb nabywcy.
Język korzyści ułatwia odbiorcy podjęcie decyzji poprzez odpowiedź, w jaki dużej mierze, produkt bądź usługa będzie dla niego odpowiednia – funkcjonalna.
Jak bardzo spełni jego oczekiwania.
Weźmy za przykład sprzedaż monitorów.
Nie każdy klient będzie znać się na technicznych parametrach, ale każdy z nich będzie szukać “czegoś dla siebie”.
Nie będzie może wiedzieć, co oznaczają Hz i na co one wpływają, ale będzie wiedzieć, do jakiego celu będzie ten monitor najczęściej wykorzystywać.
Zatem poinformuj zainteresowaną kupnem osobę – co mu da, że kupi ten ekran i czy pozwoli mu to w pełni z niego korzystać oraz czerpać satysfakcję?
Czy jesteś gotowy na skuteczną sprzedaż
To ważne, aby nie zostać zalanym przez sprzedaż bez wartości, ale być wsparciem dla drugiej osoby, która świadomie podejmuje decyzje i obdarowuje nas zaufaniem.
Dobrze jest także, aby nasze informacje były zrozumiałe i bazowały na głównych motywatorach naszych odbiorców – tych, niewymuszonych różnymi technikami, ale tych zrodzonych na bazie rzeczywistych i autentycznych potrzeb.
Nie używaj ogólników w ofercie, rozmowie, a jak pojawiają się obiekcje, to wykorzystaj, to, aby rozwijać, to co sprzedajesz… 😀
Zakończenie
Jeśli jesteś zainteresowany dowiedzeniem się więcej na temat naszych doświadczeń zapraszamy do kontaktu.