...

Myślenie projektowe – punkt skupienia

Myślenie projektowe – punkt skupienia

Myślenie projektowe

Myślenie projektowe to metodologia twórczego rozwiązywania problemów. A zatem polega na budowaniu – kreowaniu – tworzeniu pomysłów.

U podstaw myślenia projektowego leży metodologia iteracyjna.

Klienci w wielu przypadkach wymagają spersonalizowanych doświadczeń oraz innowacyjnego podejścia.

Dlatego też, rośnie wartość włączenia podejścia design thinking do swoich działań sprzedażowych.

Po pierwsze – empatia

Po pierwsze – empatia.

Empatia jest podstawą myślenia projektowego, obejmuje zarówno wymiar poznawczy, czyli zdolność spojrzenia na sytuację z perspektywy innej osoby jak i wymiar afektywny, czyli zdolność do nawiązania relacji z daną osobą i rozwinięcia z nią więzi emocjonalnej.

Zatem czy empatia jest jednym z głównych elementów sukcesu w sprzedaży?

Przełomowe badanie opublikowane w The Journal of Marketing Theory and Practice wykazało, że istnieje silny pozytywny związek pomiędzy empatią a poziomem zaufania kupującego, jak również jego poziomem satysfakcji.

Po drugie – definuj poprzez zadawanie pytań

Celem etapu definiowania jest opracowanie opisu problemu lub, mówiąc językiem design thinking, punktu widzenia. Chodzi zatem o empatyczne zrozumienia potrzeb kupującego.

Etap definiowania wiąże się z zadawaniem wielu pytań.
Skupienie się na zadawaniu pytań nie wpływa negatywnie na przebieg rozmowy sprzedażowej, a wręcz przeciwnie – wpływa pozytywnie i wzmacniająco, o ile pytania są właściwie zadane – sposób, czas.

Chodzi o skupienie uwagi.

Mi jak również i pewnie Tobie zdarzyło się przecież, że na początku był poruszony inny wątek niż ten, na którym zakończyła się rozmowa. Czasem przecież jest tak, że np. spotykasz się z intencją sprzedania konkretnego produktu / usługi, a sprzedajesz (o ile jest na to dobre miejsce, czas i przestrzeń) coś, czego nie miałeś w planach komunikować, albo przynajmniej było to coś, odsunięte na marignes.

Chodzi o empatię, właściwie zdefiniowanie oraz inne ważne elementy w procesie sprzedaży, o których napiszę w innych postach.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobał Ci się post? Będzie mi bardzo miło, jeśli go udostępnisz :)
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Dodaj komentarz

Dariusz Jaszcz

Dariusz Jaszcz

Zorganizuję dla Twojego zespołu najlepsze wydarzenie. Zapraszam do kontaktu.
Tel.: 518 292 001

Krótko o mnie

Zawodowo zajmuję się organizacją wydarzeń firmowych, prowadzeniem szkoleń ze sprzedaży oraz komunikacji, pisaniem treści oraz wystąpieniami publicznymi. A także design thinking,

 

Poprzednie posty

Bez kategorii
dariuszjaszcz

Rola opowieści w sprzedaży – storytelling w praktyce

Grywalizacja, czyli zastosowanie elementów gier w biznesie, może przynieść wiele korzyści dla firm. Oto kilka z nich:

Motywacja pracowników: Grywalizacja może pomóc w motywowaniu pracowników poprzez wprowadzenie elementów rywalizacji, nagród i osiągnięć. Pracownicy chętniej angażują się w zadania, kiedy mają okazję zdobyć punkty, odznaki lub nagrody

Czytaj więcej »
Bez kategorii
dariuszjaszcz

Jakich zwrotów nie używaj w sprzedaży

Wprowadzenie John Doe, ekspert ds. sprzedaży powiedział: „Czymś więcej, niż tylko słowami, komunikacja w sprzedaży jest mostem, który łączy nasze marzenia z rzeczywistością, sprawiając, że

Czytaj więcej »

Podoba Ci się mój kontent?

Zapisz się do newslettera aby nie przegapić kolejnych wpisów

Scroll to Top
Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.