Myślenie projektowe – punkt skupienia

Myślenie projektowe – punkt skupienia

Myślenie projektowe

Myślenie projektowe to metodologia twórczego rozwiązywania problemów. A zatem polega na budowaniu – kreowaniu – tworzeniu pomysłów.

U podstaw myślenia projektowego leży metodologia iteracyjna.

Klienci w wielu przypadkach wymagają spersonalizowanych doświadczeń oraz innowacyjnego podejścia.

Dlatego też, rośnie wartość włączenia podejścia design thinking do swoich działań sprzedażowych.

Po pierwsze – empatia

Po pierwsze – empatia.

Empatia jest podstawą myślenia projektowego, obejmuje zarówno wymiar poznawczy, czyli zdolność spojrzenia na sytuację z perspektywy innej osoby jak i wymiar afektywny, czyli zdolność do nawiązania relacji z daną osobą i rozwinięcia z nią więzi emocjonalnej.

Zatem czy empatia jest jednym z głównych elementów sukcesu w sprzedaży?

Przełomowe badanie opublikowane w The Journal of Marketing Theory and Practice wykazało, że istnieje silny pozytywny związek pomiędzy empatią a poziomem zaufania kupującego, jak również jego poziomem satysfakcji.

Po drugie – definuj poprzez zadawanie pytań

Celem etapu definiowania jest opracowanie opisu problemu lub, mówiąc językiem design thinking, punktu widzenia. Chodzi zatem o empatyczne zrozumienia potrzeb kupującego.

Etap definiowania wiąże się z zadawaniem wielu pytań.
Skupienie się na zadawaniu pytań nie wpływa negatywnie na przebieg rozmowy sprzedażowej, a wręcz przeciwnie – wpływa pozytywnie i wzmacniająco, o ile pytania są właściwie zadane – sposób, czas.

Chodzi o skupienie uwagi.

Mi jak również i pewnie Tobie zdarzyło się przecież, że na początku był poruszony inny wątek niż ten, na którym zakończyła się rozmowa. Czasem przecież jest tak, że np. spotykasz się z intencją sprzedania konkretnego produktu / usługi, a sprzedajesz (o ile jest na to dobre miejsce, czas i przestrzeń) coś, czego nie miałeś w planach komunikować, albo przynajmniej było to coś, odsunięte na marignes.

Chodzi o empatię, właściwie zdefiniowanie oraz inne ważne elementy w procesie sprzedaży, o których napiszę w innych postach.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobał Ci się post? Będzie mi bardzo miło, jeśli go udostępnisz :)
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

Dodaj komentarz

Dariusz Jaszcz

Dariusz Jaszcz

Zorganizuję dla Twojego zespołu najlepsze wydarzenie. Zapraszam do kontaktu.
Tel.: 518 292 001

Krótko o mnie

Zawodowo zajmuję się organizacją wydarzeń firmowych, prowadzeniem szkoleń ze sprzedaży oraz komunikacji, pisaniem treści oraz wystąpieniami publicznymi. A także design thinking,

 

Poprzednie posty

Bez kategorii
dariuszjaszcz

Jak budować skutecznie zespół – teambulding w praktyce

Grywalizacja, czyli zastosowanie elementów gier w biznesie, może przynieść wiele korzyści dla firm. Oto kilka z nich:

Motywacja pracowników: Grywalizacja może pomóc w motywowaniu pracowników poprzez wprowadzenie elementów rywalizacji, nagród i osiągnięć. Pracownicy chętniej angażują się w zadania, kiedy mają okazję zdobyć punkty, odznaki lub nagrody

Czytaj więcej »
Bez kategorii
dariuszjaszcz

Rola opowieści w sprzedaży – storytelling w praktyce

Grywalizacja, czyli zastosowanie elementów gier w biznesie, może przynieść wiele korzyści dla firm. Oto kilka z nich:

Motywacja pracowników: Grywalizacja może pomóc w motywowaniu pracowników poprzez wprowadzenie elementów rywalizacji, nagród i osiągnięć. Pracownicy chętniej angażują się w zadania, kiedy mają okazję zdobyć punkty, odznaki lub nagrody

Czytaj więcej »

Podoba Ci się mój kontent?

Zapisz się do newslettera aby nie przegapić kolejnych wpisów

Scroll to Top